Házirend

Háziorvosi rendelőnk működésé és házirendje

Tisztelt Betegek / Hozzátartozók!

Az S.O.S. 24 KFT háziorvosi alapellátást nyújtó Egészségügyi Szolgáltató, mint gyógyító szervezet legfontosabb célkitűzése hogy, a szolgáltatásait igény bevevő valamennyi páciens / beteg számára hozzáférhető, megfelelően magas színvonalú és megkülönböztetés nélküli ellátást biztosítson. Házirendünk a gyógyulást váró, segítségre szoruló betegek és hozzátartozóik, továbbá az egészségügyi szolgáltatást végző szakemberek számára egyaránt útmutatóként szolgál.

Az egészségügyi alapellátás során az eredményes gyógyításért, a sikeres végeredményért nem csupán a szakemberek, hanem a beteg és hozzátartozója is sokat tehet.

Általános tájékoztatóként kifüggesztettük a rendelési időt, az ellátást végző szakorvos és a közreműködő asszisztens (körzeti ápoló) nevét. A háziorvosi alapellátást végző rendelés esetleges szüneteltetéséről, a helyettesítő nevéről a rendelőnk ajtaján tájékoztatót olvashat (amikor ez aktuális).


1. Bejelentkezés-betegfogadás vizsgálat előzetes bejelentkezés/előjegyzés alapján történik, az időpont kérés lehetőségei:

1.rendelési időben telefonon ((62) 496 845), akár az adott napra is ha indokolt

2.internetes bejelentkezés sürgős, életveszélyes estben bejelentkezés nélkül fogadjuk a betegeket vagy megyünk ki hozzájuk

  • amennyiben az adott napra már nincs időpont, de a megjelenés nem tűr halasztást, az érkezési sorrend határozza meg a bejutást.

  • csak receptírás miatt nem szükséges bejelentkezni, ilyen igény bejelentése a honlapon, e-mailen és telefonon is megtörténhet (kérjük jelezni ha a hozzátartozó érkezik érte)

3.a rendelési időn kívül, üzenet rögzítő segítségével ((62) 496 845)

4.rendelési időben (62) 496 845)

  • tervezett betegszállítási igény leadása a rendelési időben telefonon (62 496 845) vagy személyesen, legalább 24 órával a szállítás előtt lehetséges, szállítási utalvány kiállításával

  • fekvőbeteg, otthonában történő vizitje előzetes megbeszélés alapján történik

  • szakrendelőbe beutaló kiadása CSAK vizsgálat után lehetséges, előtte szükséges az időpont kérés. Ez alól kivételt képez a szűrővizsgálatokra történő beutaló igény.

  • szakorvosi leletek visszahozásakor is szükséges az időpontkérés, a várakozási idő csökkentése érdekében

  • kúraszerű injekció beadása bejelentkezés nélkül történik a reggeli órákban (8:00-8:30)

  • igazolások kiadása (TP, közgyógyellátás, adó kedvezmény) az igény leadását követő keddi és pénteki napon 8 és 9óra között lehetséges, de ez - amennyiben a betegforgalom ezt lehetővé teszi - akár az igénybejelentés napján is megtörténhet

2. Üzenetrögzítő használata

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a rendelőben működő telefon segítségével lehetőség van üzenet hagyására. Amennyiben nem szükséges a visszajelzésünk (pl. szűrővizsgálatokra történő beutaló igény, ismételt gyógyszerfelírás, stb.) akár a délutáni vagy esti órákban is hívható a rendelő. Kérjük, az azonosíthatóság érdekében ilyen esetben pontosan adják meg adataikat (név, lakcím, életkor), az igényelt beutalókat, gyógyszereket (tételesen felsorolva, vagy a „szokásos” havi szükségletet jelezve), a tévedések elkerülése érdekében! Ezzel a lehetőséggel elkerülhető a reggeli órákra jellemző telefonvonal foglaltság, és lehetséges a kedvezményes időszakban történő telefonhívás. Az így beérkezett igényeket a következő két munkanapon teljesítjük, a rendelés végén az elkészült anyag átvehető , amennyiben kifejezett kérés történik a papíralapú receptkiadásra.


3. A rendelés igénybevétele előtt

      • a saját társadalombiztosítási kártyát

      • az előző leleteket, kórházi zárójelentéseket

      • vérnyomás,- vércukor,- Syncumar / Marfarin naplót kérjük előkészíteni!


4. Munkaidő

  • Rendelési és prevenciós idő váltásban, a kiírtak szerint. (Potenciálisan) Fertözőbetegeknek a rendelés utolsó 30 percét tartjuk fel!

  • rendelkezésre állási idő: munkanapokon 8:00-16:00-ig

  • telefon: 06-30-395-6597

  • ügyeleti idő: munkanapokon 16:00-8:00-ig, munkaszüneti és ünnepnapokon: 8:00-tól a következő munkanap 8:00-ig

  • telefon: +36 (62) 433-104

  • ügyeleti rendelés helye: SZTE SBO vagy Szegedi Központi Ügyelet

  • Karanténunk vagy hatósági zárlatunk alatt egyéb időszak alatt telemedicinális ellátást nyújtunk! Igazolások kiadása ezt követően történik.

5. Dokumentumok kezelése

  • tájékoztatjuk, hogy személyes és egészségügyi adatait a hatályos jogszabályok alapján titkosan kezeljük, harmadik személy által nem hozzáférhető módon tároljuk! Kizárólag a gyógykezeléshez szükséges adatokat rögzítjük!

  • a hozott vagy interneten küldött leleteket, kórházi zárójelentéseket digitalizáljuk, ezt követően visszaadjuk (ez alól csak az emelt indikációs szakorvosi javaslatok képeznek kivételt), ezért mindig az eredeti dokumentumokat (vagy hitelesített másolatokat) kérjük bemutatni!

  • az emelt indikációs szakorvosi javaslatok mellé kérjük betegeinket hozzák el az aznap kiállított ambuláns lapokat is!

  • minden kiadott beutaló illetve beutalás után keletkezett szakorvosi leletet kérünk visszahozni, mert amíg ez nem történik meg, nem tudunk ismételten beutalót kiadni!

  • a más egészségügyi intézményekből származó, általunk tárolt dokumentumokról nem áll módunkban másolatot készíteni, ezen dokumentumok pótlása csak a kiadó intézménytől lehetséges

  • Gyógyászati segédeszköznél receptpótlás csak EESZT formában történő felírás esetén van lehetőség!

  • Gyógyszerrel vagy gyógyászati segédeszközzel történő visszaélést és annak gyanúját is minden esetben jelentjük a finanszírozó és a hatóságok felé!

  • Minden térítéses ellátásról számlát állítunk ki! Amennyiben nem kapott számlát úgy jelezze és ellátása díjmentes volt.

6. A betegeket a betegellátással kapcsolatban megillető jogok és kötelezettségek

A betegeket megillető jogok gyakorlása az 1997.évi CLIV. Egészségügyi Törvény előírásainak megfelelően történik.

A beteg jogai:

  • egészségügyi ellátáshoz való jog

  • egészségügyi ellátás visszautasításának joga

  • orvosi titoktartáshoz való jog

  • emberi méltósághoz való jog

  • kapcsolattartás joga

  • tájékoztatáshoz való jog

  • önrendelkezés joga

  • egészségügyi dokumentáció megismerésének joga

  • orvosi kezeléssel, ellátással kapcsolatos panasz kivizsgálásának joga


A betegek kötelezettsége:

  • a házirendben foglaltakat betartani, ellátás előtt minimum 1 munkanappal bejelentkezni

  • más beteg jogait és időpontját tiszteletben tartani

  • az egészségügyi dolgozók törvényben foglalt jogait szem előtt tartani

  • a rendelőhelyiség tisztaságát, csendjét megőrizni

  • a rendelő felszerelését, berendezéseit rendeltetésszerűen használni

  • az egészségügyi dolgozókkal, képességei és ismeretei szerint együttműködni köteles: a kórisme megállapításához korábbi betegségeiről, gyógykezeléséről, gyógyszer, vagy gyógyhatású készítmény szedéséről a háziorvost tájékoztatni; esetleges fertőző betegség tényéről tájékoztatást adni; a gyógykezeléssel kapcsolatban kapott rendelkezéseket betartani; a személyes adatait hitelt érdemlően igazolni; az egészségügyi ellátását érintő korábban tett jognyilatkozatról tájékoztatást adni; a jogszabályok és a szolgáltató által előírt térítési díjat megfizetni.

  • Szájmaszkot viselni és a kihelyezett kézfertőtlenítőt használni.

  • Fertöző betegség gyanúja esetén azt ellátóinak előzetesen jelezni, saját és betegtársai védelmében

7. A betegpanaszok kivizsgálása

Az egészségügyi szolgáltató Panaszkivizsgálási Szabályzatában foglaltak szerint jár el betegpanasz esetén.

Panaszával fordulhat:

  • A praxis orvosához

  • A szolgáltató orvos igazgatójához

  • A szolgáltató ügyvezetőjéhez

  • A betegjogi képviselőhöz

  • Kamarához

Betegjogi képviselő neve, elérhetősége, fogadó órája a rendelő előtt kifüggesztve.

MOBILTELEFONOKAT a rendelőkbe, a váróhelyiségekbe való belépés előtt kérjük kikapcsolni! HANGHORDOZÓ eszközök használata csak füldugóval engedélyezett!

A VÁRÓTEREMBEN (a váróhelyiségben) elhelyezett tárgyakért, anyagokért, a parkolóban várakozó gépkocsikért az egészségügyi szolgáltató felelősséget nem tud vállalni!


AZ INTÉZMÉNY EGÉSZ TERÜLETÉN A DOHÁNYZÁS és SZESZES ITAL FOGYASZTÁS és a HÁLAPÉNZ TILOS!

Akut ellátásra nem szoruló befolyásolt páciens ellátását nem vállaljuk!

További információt, segítséget kérjen a praxis dolgozóitól!


Betegjogi képviselő

Az intézményben az Ön területileg illetékes betegjogi képviselője:

DR. KOMJÁTI ANDREA

Munkaidőben elérhető telefonszáma: 06/20/4899-537

E-mail: andrea.komjati@ijb.emmi.gov.hu

Fogadóóra helye, időpontja:

SZTE Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ I. sz. Rendelőintézet (6725 Szeged, Tisza Lajos krt. 97. III. em. 311.)

vagy

SZTE Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ Pszichiátriai Klinika (6725 Szeged, Kálvária sgt. 57-59. Fsz. 15.)

Hétfőtől - csütörtökig: 08:00 - 16:30

Pénteken: 08:00 - 14:00

A JOGVÉDELMI KÉPVISELŐ AZ ORSZÁGOS BETEGJOGI, ELLÁTOTTJOGI, GYERMEKJOGI ÉS DOKUMENTÁCIÓS KÖZPONT MUNKATÁRSA, AZ INTÉZMÉNYTŐL FÜGGETLEN SZEMÉLY

A fenti elérhetőségek sikertelensége esetén az IJSZ zöldszáma hívható: 06/80/620-055

On affairs of patients’ rights foreign language patients should contact the following phone numbers: +36/20/4899-614

Patienten vom Ausland können Informationen über Patientenrechte-Fragen an der Telephonnummer +36/20/4899-614 erhalten.